اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا


مصاحبه و گفتگو, امور صیانتی    شماره خبر: ٢١٧٥٧٨     ٠٩:٤٤ - دوشنبه ١٩ تير ١٣٩١ نسخه چاپي  ارسال به دوست


رییس اداره آمار و بررسی حوزه علمیه استان گلستان:

سطح داوطلبین ورود به حوزه بسیار بالا بوده است 


در مصاحبه ای که از پذیرفته شدگان آزمون اولیه ورود به حوزه به عمل آمده، شاهد سطح بالای کیفی پذیرفته شدگان بوده ایم که اطلاع رسانی دقیق و کامل و تشویق دانش آموزان موفق از سوی انجمن های دانش آموزی و روحانیون مبلغ از عوامل آن بوده است.

حجت الاسلام عباس آبادی در گفتگو با روابط عمومی حوزه علمیه استان گلستان، با اشاره به مراحل گزینش داوطلبین ورود به حوزه، اظهار داشت: آزمون، تشکیل پرونده، تحقیقات اولیه، مصاحبه، دوره آزمایشی اختبار و تثبیت و هسته گزینش از مراحلی است که داوطلبین ورود به حوزه علمیه باید این مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشته تا بتوانند در حوزه حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه سطح کیفی داوطلبین، بسیار بالا بوده است، ابراز داشت: در مصاحبه ای که از پذیرفته شدگان آزمون اولیه ورود به حوزه به عمل آمده، شاهد سطح بالای کیفی پذیرفته شدگان بوده ایم که اطلاع رسانی دقیق و کامل و تشویق دانش آموزان موفق از سوی انجمن های دانش آموزی و روحانیون مبلغ از عوامل آن بوده است.

رییس اداره آمار و بررسی حوزه علمیه استان گلستان با بیان اینکه از نیروهای مجرب و توانا جهت انجام مصاحبه استفاده کرده ایم، ادامه داد: برگزاری نشستی با مصاحبه گران در راستای یکسان سازی امر گزینش از کارهایی بود که پیش از شروع مصاحبه ها انجام شد و در آن نشست توجیهی، به بیان ملاک های پذیرش پرداخته و توضیحاتی را در همین راستا برای بهتر انجام شدن مصاحبه ها ارائه کردیم.

حجت الاسلام عباس آبادی با اشاره به اینکه مصاحبه ها با حضور دو مصاحبه گر انجام پذیرفته است، خاطرنشان ساخت:حداقل زمان انجام مصاحبه یک ساعت در نظر گرفته شده بود و هر مصاحبه گر باید برای داوطلب نمره ای را لحاظ میکرد که معدل آن دو نمره، نمره واقعی داوطلب بوده است.

وی در پایان با اشاره به دوره آزمایشی اختبار و تثبیت، تصریح کرد:اولویت تعیین شده از سوی خود داوطلب، توانایی و تقاضای مدارس در تعیین مقطع داوطلبین سیکل، دیپلم یا دانشجو، معرفی یا تقاضای مدیران مدارس نسبت به برخی داوطلبین که با آنان آشنایی داشته اند و اولیت بومی بودن یا نزدیکی به محل زندگی برای داوطلبین مقطع سیکل، از نکات مؤثر در تقسیم داوطلبین در مدارس علمیه می باشد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




پیوندها

 

 

 

 

 

 

فراخوان